W czasach, które ostatnio nastały, czyli w dobie cięć kosztów, klienci szukają nadal jak najlepszych rozwiązań, aby zaistnieć wszędzie tam, gdzie bywają liczące się marki, jednak szukają jak najtańszych rozwiązań i najlepiej o wielokrotnym zastosowaniu. I tu z czystym sercem polecamy Rollupy.
Rollup to specyficzna konstrukcja wolnostojącego baneru reklamowego, która daje wiele możliwości zastosowań. Składa się z zestawu w skład którego wchodzi: zwijana nadrukowana grafika reklamowa, zamykająca kasetka, wysięgnik oraz torba transportowa. Do nadruku używa się najczęściej dwóch specjalnych materiałów tzw. frontlit i blockout.
Frontlit jest tańszą, ekonomiczną opcją. Materiał ten jest dostępny w różnych grubościach i o różnej powierzchni. Do zadruku można stosować różne technologie. W skrócie jest to winylowa tkanina na nośniku poliestrowym. Wyróżnia się:
• Baner laminowany- stosowany zazwyczaj w krótszych okresach ekspozycji. Dzięki laminowaniu staje się bardziej odporny na niekorzystne warunki, np. zmianę temperatur, wodę czy promieniowanie, jednak nie jest tak wytrzymały jak baner powlekany.
• Baner powlekany – ma zastosowanie w dłuższych okresach ekspozycji, przy odpowiednim utrzymaniu i zamontowaniu wytrzymuje około 2-3 lata. Jest to materiał, który powstaje poprzez zanurzenie osnowy materiału (siatki z włókiem poliestrowych) w płynnym PCV. Jest on bardziej wytrzymały i elastyczny niż baner laminowany. Charakteryzuje się także wysoką odpornością na promieniowanie słoneczne, wilgoć oraz wiatr.
Blockout jest materiałem droższym, ale charakteryzującym się najlepszą jakością i wytrzymałością, czyli posłuży dużo dłużej. Jest to materiał banerowy wykonany z PVC, posiadający specjalną poliestrowo-nylonową wewnętrzną czarną warstwę, która blokuje przenikanie światła, dzięki czemu można zadrukować go dwustronnie, a grafika będzie idealnie wyglądać po obu stronach. Baner Blockout charakteryzuje się dużą odpornością na rozdarcia. Stosowany jest również na billboardach oraz jako baner reklamowy.
W zależności od wybranego materiału, rollupy są przeznaczone zarówno, do użytku we wnętrzu i na zewnątrz, w zależności od potrzeby.
Twoja firma została uczestnikiem, patronem czy organizatorem biznesowego eventu?
Rollup jest w tym przypadku obowiązkowy. Niech twoja marka, produkt lub usługa pozostanie w świadomości odbiorców na dłużej, a jeśli jest już znana z pewnych kręgach, to niech się to utrwali i pozyska nowych odbiorców. Wszędzie umieszczaj swoje logo, elementy identyfikacji wizualnej, aby twoi odbiorcy nawet w sposób nieświadomy, zapamiętali te grafiki, kolory, a nawet czcionkę – tak działają największe koncerny. Dodatkowo rollup czy ścianka reklamowa, będzie tłem zdjęć z imprezy, co spotęguje jej efekt promocyjny.
Prosta mobilna konstrukcja
Roll up to wolnostojący baner reklamowy, jedno- lub dwustronny, rozwijany w górę, mocowany w specjalnej kasecie. Jest to najbardziej uniwersalny i sprawdzony nośnik reklamowy/informacji. Dosłownie każdy może go samodzielnie rozłożyć i szybko złożyć. Jest lekkim, a zarazem solidnym produktem, idealnym do częstego przenoszenia. Podczas transportu baner z grafiką jest złożony, dzięki temu jego powierzchnia nie jest narażona na uszkodzenia, rollup będzie można używać wielokrotnie w różnych miejscach i zawsze będzie dobrze się prezentował.
Czego potrzebuję? Najczęściej wybierane wymiary
Rollupy dostępne są w czterech standardowych wymiarach tj. 85cm x 200cm, 100cm x 200cm, 120cm x 200cm oraz 150cm x 200cm, co stwarza możliwość stworzenia różnorodnych projektów graficznych dopasowanych do potrzeb każdego klienta. Przy wyborze tego odpowiedniego rozmiaru, należy zastanowić się, która wielkość będzie odpowiednia do miejsca w którym będzie prezentowany. Zbyt duży rollup, umieszczony w małym pomieszczeniu będzie dawał wrażenie przepełnienia, natomiast zbyt mały na dużej powierzchni zaniknie i pozostanie niezauważony. Z doświadczenia możemy powiedzieć, że najczęściej wybieranym rozmiarem jest 85x200cm, znajduje on zastosowanie na szkoleniach, konferencjach, wykładach oraz jako nośnik reklamy w sklepach, salonach i przestrzeniach biurowych. Do większych przestrzeni wybierany jest 100×200, który profesjonalnie wygląda podczas eventów, na scenie czy wydarzeniach sportowych. Przy wymiarach ponad 120×200 wchodzimy już w większe gabaryty, te rollupy przeznaczone są na duże imprezy, gdzie mamy większą przestrzeń na ich ekspozycję, ich plusem jest to, że można na nich umieścić więcej grafik i informacji.
Design przez duże D – Jak zaprojektować dobry Rollup?
Oczywiście ile osób tyle wizualnych upodobań. Jednak my byśmy podzielili rollupy na dwie podstawowe kategorie – klasyczne, minimalistyczne oraz nowoczesne, ekstrawaganckie.
Wersja klasyczna rollup
Jeśli chcesz, aby twój przekaz był bardziej wyważony, przedstawiający ogólne informacje lub informacje bardziej eksperckie, to wybierz zdecydowanie klasyczny design. Grupą docelową klasyki są odbiorcy ceniący wiedzę, tradycyjny przekaz oraz wysoką jakość. W tym przypadku oprócz logo i podstawowych informacji o marce, usłudze lub produkcie nie należy umieszczać zbyt wielu grafik, zbyt wielu kolorów, w tym przypadku im mniej znaczy lepiej. Dobre wrażenie zrobią jednak wykresy lub infografiki. Wszystkie najistotniejsze informacje powinny być umieszczone na wysokości oczu. Rollup ma w estetyczny i atrakcyjny sposób przekazać co masz do zaoferowania. W tym przypadku postaw na jakość, wybierz firmę, która oferuje produkty wysokiej jakości i co ważne odpowiedni wydruk, aby kolory były trwałe i nasycone, matowe wykończenie zapewni ci minimalne pojawienie się refleksów na powierzchni wydruku. Zwróć uwagę też na to, aby stelaż się nie wyginał, nie zwijał i nie falował, te wszystkie mankamenty niestety nie podkreślą twojego profesjonalizmu.
Wersja kreatywna, nowoczesna rollup
Jeśli twój przekaz ma trafiać do młodszego odbiorcy, działasz w bardziej kreatywnej branży, musisz pokazać jakie masz nieszablonowe pomysły, że jesteś zorientowany w najnowszych trendach, to wersja kreatywna rollup jest zdecydowanie dla ciebie. W tym przypadku egzamin zda niepowtarzalna grafika (najlepiej typowo „instragramowa”, masz wtedy ogromne szanse, ze ktoś umieści twój ciekawy projekt w social mediach) oraz chwytliwe hasła reklamowe. Jednak poza odjechanym projektem, rollup ma spełniać swoją typowo informacyjną funkcję, więc projekcie, w odpowiedni sposób muszą być też umieszczone logo oraz dane kontaktowe. Tylko jeden rollup? wyróżnij się postaw dwa lub więcej… Im bardziej kreatywnie, tym lepiej!!