Projektowanie Kart Menu – pierwszy krok na zrobienie świetnego pierwszego wrażenia.

Projektowanie Kart Menu – pierwszy krok na zrobienie świetnego pierwszego wrażenia.

Projektowanie Kart Menu – pierwszy krok na zrobienie świetnego pierwszego wrażenia.

Karta menu jest jak wizytówka całej restauracji. Wygląd karty powinien być przede wszystkim wizualnie dostosowany do stylu restauracji oraz do oferowanej kuchni. Należy dokładnie przemyśleć grafikę, dobór czcionki i opisów, zastanowić się co chcemy w pierwszej kolejności przekazać klientowi. Ciemne, stonowane kolory spowodują, że projekt będzie stylowy i elegancki, czyli doskonale sprawdzi się wykwintnej, droższej restauracji, w której klienci nie tylko smacznie zjedzą, ale tez spędzą czas w pięknym wnętrzu, natomiast w wersji surowej idealnie będzie pasował do wnętrza w stylu loftowym. W większości przypadków sprawdzi się jednak prosta, jasna i nowoczesna karta menu. Jednak każda ma wyglądać zachęcająco i przejrzyście, aby goście nie mieli problemu z jej odczytaniem. Powinna być na tyle oryginalna, aby została miło zapamiętana. Niezwykle ważna jest także okładka, to od niej klient zaczyna ocenę.

Bardzo ważną kwestią wpływającą na wygląd karty menu jest to jaki rodzaj kuchni będzie oferowany, jakiego typu dania będą serwowane. Inaczej zaprezentujemy dania kuchni włoskiej, a inaczej kartę win czy sushi. Nie tylko wsytrój restauracji wpływa na projekt, ale też docelowa klientela oraz wysokość cen. Inna grafika dotrze do przeciętnego klienta baru, a zupełnia inna do eleganckiego gościa w wykwintnej restauracji. Pytanie na jakich klientach najbardziej ci zależy?

Wszystkie poradniki są zgodne – karta menu w restauracji powinna być krótka. Jest to doskonały nośnik informacji, więc powinno się tam umieścić logo, nazwę, adres, godziny otwarcia lokalu, warto też zamieścić nazwisko szefa kuchni. Okładka powinna być przemyślana, nie powinna się szybko brudzić, bo to wpłynie na pierwszą ocenę lokalu i będzie ona zdecydowanie negatywna. Projekt karty menu powinien uwzględniać zachowanie odpowiedniej kolejności, aby goście szybko mogli odnaleźć odpowiednie dania, czyli:
• sałaty i sałatki,
• przekąski zimne i ciepłe,
• zupy,
• małże i skorupiaki,
• ryby,
• drób,
• mięso,
• dziczyzna i dzikie ptactwo,
• jarzyny,
• sery,
• desery,
• sugestie szefa kuchni i dania dnia.
Dania powinny być ułożone od najtańszego do najdroższego. Dodatkowym atutem jest zamieszczenie gramatury przy każdym daniu oraz informacji czy danie jest wegetariańskie, jakie zawiera alergeny, czy jest pikantne itp. Mile widziane są także rzeczywiste zdjęcia proponowanych dań oraz przedstawienie szefa kuchni. Ważną, czasami pomijaną kwestią jest solidne wykonanie takiej karty. Użycie wysokiej jakości materiałów zapewni odporność na zabrudzenia.

Chcielibyśmy zwrócić uwagę na często pomijaną kwestię tożsamości wizualnej. To jakie wrażenie chcesz wywrzeć na swoich klientach: czy pokazać podejście eco, czy pochwalić się najlepszym w mieście szefem kuchni, czy pokazać jedyny niepowtarzalny styl tworzenia dań, wpłynie na to czy klienci wrócą (oczywiście zakładamy, że dania są na wysokim poziomie). Wśród natłoku miejsc gastronomicznych, to właśnie Twoja restauracja musi się na tyle wyróżnić, żeby została dostrzeżona i zapamiętana przez klientów. Wszystkie materiały (rollupy, banery, szyldy, kasetony), druki reklamowe (wizytówki, ulotki) oraz oklejenie reklamowe samochodu restauracji, należy projektować według jednego przyjętego systemu.Pomożemy ci w stworzeniu idealnej karty menu.

Przeczytaj także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *